این کتابخانه پستی  در سال بهمن ماه ۱۳۹۷ در شوشتر فعالیت خود را آغاز نمود

 این مرکزدارای ۴۳۸۰جلد کناب درفضایی دلنشین با مساحت ۱۶مترمربع( یک اتاق چهار در چهار) واقع شده

در قسمت غربی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ واقع شده.

 خدمات مرکز: دادن و پس گرفتن کتاب به روستاها و حومه شهرکه با وسیله ی نقلیه ی خودرو انجام می.گیرد.

اهم فعالیت این مرکز در زمان عادی امانت کتاب است و اکنون که کرونا وجود دارد در فضای مجازی فعالیت های فرهنگی را به اجرا می گذاردشرایط عضویت:

ویژه گروه سنی۶تا۱۷سال است.

شهریه ی عضویت رایگان است.

 فقط امانت دادن کتاب به روستاها و مناطق محروم اطراف و حومه  شهر می باشد اکنون که در زمان کرونا قرار داریم و فعالیت‌های فرهنگی خود را در فضای مجازی به انجام می رساند.. که در زمان و روزهای عادی با سرویس کتاب‌ها به دست اعضای مرکز در روستاها رسانده می شد .

خدمات فراگیر ندارد .

روز و ساعت فعالیت مرکز از از ساعت ۸ صبح الی۱۳عصر.

در روزهای تمام هفته امانت دادن کتاب انجام میشد.

 پرسنل: یک مربی فرهنگی دارد خدمات که با مرکز یک  مشترک میباشد.

 نشانی : شوشتر خیابان امام خمینی ضلع غربی جنب دفتر نماینده شهر تلفن۰۶۱۳۶۲۱۱۲۱۷

    کبری صیادی زاده

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1802
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت