این کتابخانه پستی  در سال بهمن ماه ۱۳۹۷ در شوشتر فعالیت خود را آغاز نمود

 این مرکزدارای ۴۳۸۰جلد کناب درفضایی دلنشین با مساحت ۱۶مترمربع( یک اتاق چهار در چهار) واقع شده

در قسمت غربی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ واقع شده.

 خدمات مرکز: دادن و پس گرفتن کتاب به روستاها و حومه شهرکه با وسیله ی نقلیه ی خودرو انجام می.گیرد.

اهم فعالیت این مرکز در زمان عادی امانت کتاب است و اکنون که کرونا وجود دارد در فضای مجازی فعالیت های فرهنگی را به اجرا می گذاردشرایط عضویت:

ویژه گروه سنی۶تا۱۷سال است.

شهریه ی عضویت رایگان است.

 فقط امانت دادن کتاب به روستاها و مناطق محروم اطراف و حومه  شهر می باشد اکنون که در زمان کرونا قرار داریم و فعالیت‌های فرهنگی خود را در فضای مجازی به انجام می رساند.. که در زمان و روزهای عادی با سرویس کتاب‌ها به دست اعضای مرکز در روستاها رسانده می شد .

خدمات فراگیر ندارد .

روز و ساعت فعالیت مرکز از از ساعت ۸ صبح الی۱۳عصر.

در روزهای تمام هفته امانت دادن کتاب انجام میشد.

 پرسنل: یک مربی فرهنگی دارد خدمات که با مرکز یک  مشترک میباشد.

 نشانی : شوشتر خیابان امام خمینی ضلع غربی جنب دفتر نماینده شهر تلفن۰۶۱۳۶۲۱۱۲۱۷

    کبری صیادی زاده

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 11:07
  • تعداد بازدید: 5725
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان اندیمشک

دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان ( آیینه‌های ناگهان ) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علی خانمرادی منتقد ادبی، نویسنده و شاعر ایلامی در این نشست، ضمن تعریف ارجاعات متنی گفت: ارجاعات متنی معمولا در داستان‌های پلیسی جنایی یا درام‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند.

او با اشاره به این‌که عدم قطعیت و خاصیت تاویل پذیری متن از مشخصه‌های داستان امروز است افزود: در داستان‌های قدیم همه چیز شرح داده می‌شد اما در داستان امروزی نویسنده خود را موظف به توضیح همه چیز نمیداند و به مخاطب فرصت تفکر و حدس زدن می‌دهد.

وی توضیح داد: تاویل‌پذیری یعنی اینکه اجازه بدهیم برخی سوالات در داستان بی‌پاسخ بماند و مخاطب به تفکر واداشته شود، در عوض نویسنده باید در طول داستان نشانه‌هایی به مخاطب بدهد که بتواند حین تجزیه و تحلیل متن، پاسخ سوالات ذهنی خویش را دریابد و درنهایت اجازه دهیم هر مخاطب دریافت خویش را داشته باشد.

خانمرادی با تأکید بر این‌که در داستان کوتاه زمان و مکان محدود است تشریح کرد: طبق نظریه‌های معتبر ادبی، یک داستان کوتاه برش کوچکی از زندگی یک شخصیت در زمان و مکان محدود و حول محور یک اتفاق واحد می‌باشد.

مربی ادبی با سابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، با اعتقاد به این‌که انتخاب راوی و زاویه دید در داستان باید پاسخگوی محتوا و پرداخت باشد بیان کرد: معمولا انتخاب راوی اول شخص برای بیان احساسات و هیجانات درونی شخصیت‌ها مناسب است.

این نویسنده و منتقد ادبی  در پایان به مبحث مستقیم‌گویی در داستان اشاره کرد و گفت: در داستان‌نویسی  بهتر است از مستقیم‌گویی بپرهیزیم و غیرمستقیم و با استفاده از تصویرسازی مفاهیم خویش را نشان دهیم .

بر‌اساس این گزارش، منطق داستانی و پاسخگویی به ابهامات، گره گشایی غافل‌گیر کننده با یک ضربه‌ی نهایی، تعادل اولیه و تعادل ثانویه در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که خانمرادی در این جلسه،  به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

ریحانه دهقانی، فاطیما آرزم و هستی نادرپور ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست داستان‌های خود را خوانش کردند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی پوران الهی فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

گفتنی است: دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علی خانمرادی، شاعر نویسنده و منتقد کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت