این مرکز درسال 1379 با سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان و با اعتبار اهدایی ایشان تاسیس و افتتاح گردید .

درحال حاضر موجودی کتاب مرکز در بخش کودک و نوجوان 9429 جلد می باشد که در دو سالن مطالعه کودک و نوجوان در قفسه های چوبی چیده شده اند .

بخش های مرکز

مساحت مرکز 500 متر مربع می باشد که شامل بخش های ذیل می باشد :

1: سالن مطالعه کودک 2.  سالن مطالعه نوجوان 3 : سالن نمایش و بازی 4 : سالن نمایش فیلم 5 : کلاس کارگاه هنری 6: بخش امانت

7: انبار

 

فعالیتهای مرکز :

این مرکز در حال اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری حقیقی و مجازی در قالب کارگاه های عمومی و تخصصی برای رده های سنی 6 الی 17 سال می باشد .

امکانات ویژه مرکز :

سالن نمایش فیلم مجزا

فضای مجزا برای کارگاه نقاشی

غرفه قفسه بندی شده با درب مجزا رو به محوطه مرکز برای ارائه و فروش محصولات کانون .

امکانات کارگاهی :

یک کارگاه قصه

خدمات فراگیر  : ندارد

روز و ساعت فعالیت :

8 الی 13  / روزهای زوج دختر و روزهای فرد پسر

پرسنل :

یک مربی مسئول رسمی  -یک مربی فرهنگی قراردادی - یک نیروی خدمات قراردادی

شرایط عضویت : داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه 12000 برای عضویت حقیقی .

نشانی

خوزستان . هندیجان شمالی . خ بسیج . جنب شورای شهر . کد پستی 6359164945

تلفن : 52575210

مسئول مرکز : فرهاد عبادی زاده  09166042055

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 11:07
  • تعداد بازدید: 5711
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان اندیمشک

دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان ( آیینه‌های ناگهان ) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علی خانمرادی منتقد ادبی، نویسنده و شاعر ایلامی در این نشست، ضمن تعریف ارجاعات متنی گفت: ارجاعات متنی معمولا در داستان‌های پلیسی جنایی یا درام‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند.

او با اشاره به این‌که عدم قطعیت و خاصیت تاویل پذیری متن از مشخصه‌های داستان امروز است افزود: در داستان‌های قدیم همه چیز شرح داده می‌شد اما در داستان امروزی نویسنده خود را موظف به توضیح همه چیز نمیداند و به مخاطب فرصت تفکر و حدس زدن می‌دهد.

وی توضیح داد: تاویل‌پذیری یعنی اینکه اجازه بدهیم برخی سوالات در داستان بی‌پاسخ بماند و مخاطب به تفکر واداشته شود، در عوض نویسنده باید در طول داستان نشانه‌هایی به مخاطب بدهد که بتواند حین تجزیه و تحلیل متن، پاسخ سوالات ذهنی خویش را دریابد و درنهایت اجازه دهیم هر مخاطب دریافت خویش را داشته باشد.

خانمرادی با تأکید بر این‌که در داستان کوتاه زمان و مکان محدود است تشریح کرد: طبق نظریه‌های معتبر ادبی، یک داستان کوتاه برش کوچکی از زندگی یک شخصیت در زمان و مکان محدود و حول محور یک اتفاق واحد می‌باشد.

مربی ادبی با سابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، با اعتقاد به این‌که انتخاب راوی و زاویه دید در داستان باید پاسخگوی محتوا و پرداخت باشد بیان کرد: معمولا انتخاب راوی اول شخص برای بیان احساسات و هیجانات درونی شخصیت‌ها مناسب است.

این نویسنده و منتقد ادبی  در پایان به مبحث مستقیم‌گویی در داستان اشاره کرد و گفت: در داستان‌نویسی  بهتر است از مستقیم‌گویی بپرهیزیم و غیرمستقیم و با استفاده از تصویرسازی مفاهیم خویش را نشان دهیم .

بر‌اساس این گزارش، منطق داستانی و پاسخگویی به ابهامات، گره گشایی غافل‌گیر کننده با یک ضربه‌ی نهایی، تعادل اولیه و تعادل ثانویه در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که خانمرادی در این جلسه،  به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

ریحانه دهقانی، فاطیما آرزم و هستی نادرپور ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست داستان‌های خود را خوانش کردند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی پوران الهی فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

گفتنی است: دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علی خانمرادی، شاعر نویسنده و منتقد کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت