این مرکزدر مهرماه سال 97بصورت پایگاه با همکاری استانداری خوزستان در راستای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه ملاشیه اهواز افتتاح گردید وسه ماه بعد از شروع کار این پایگاه با گرفتن کد به عنوان یکی از مراکز رسمی کانون پرورش فکری در آن منطقه به کار خود ادامه داد.

در حال حاضر این مرکز در منطقه حاشیه و محروم با مساحت 200 متر مربع وحدود 5000 جلد کتاب برای اعضا می باشد.

خدمات مرکز : ارائه برنامه های متداول فرهنگی ، هنری و ادبی و بدلیل تک نیرو بودن و نداشتن مربی هنری و ادبی  کارگاههای تخصصی ویژه برگزار نمیگرد

بخش های مرکز: یک سالن در حیاط مرکز که جهت پخش فیلم و نمایش در نظر گرفته شده ولی هنوز تجهیز نشده است و یک سالن اصلی جهت مطالعه و امانت کتاب و 3 کلاس جهت اجرای فعالیت ها

امکا نات ویژه : ندارد

امکانات کارگاهی :ندارد

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت مرکز : 8 الی 13 / روزهای زوج دخترها و روز های فرد پسرها

پرسنل : یک مربی مسئول و یک خدمات

شرایط عضویت : 6تا 17 سال و عضویت رایگان

.......................................................................................

نشانی : خوزستان – اهواز – ملاشیه خ 8

تلفن : -

مسئول مرکز: مینا مشتری

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1799
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت