این مرکز  از سال 1379 کار خود را آغاز کرده و تا این لحظه  فعالیت خود را با کارگاههای فرهنگی و ادبی  ادامه داده است .

 در حال حاضر این مجموعه دارای 10243 جلد کتاب   می باشد  و در فضایی دانشین با مساحت 610 متر مربع دارای سالن کودک و نوجوان برای  استفاده  اعضا  می باشد

 

خدمات مرکز :  کارگاههای فرهنگی و هنری و ادبی  ویزه کودکان 7 تا 16 سال

اجرای فعالیتهای فرهنگی ویزه اعضاحقیقی و مجازی

 برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی

 

 بخش های مرکز  :  کتابخانه  کودک و نوجوان  - سالن آمفی تئاتر ( که هنوز به بهره بر داری نرسیده )    3 کارگاه  در مساحت 610 متر مربع

امکانات ویزه مرکز: کتابخانه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر ( که هنوز به بهره بر داری نرسیده کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی : سه  کارگاه  هنری و ادبی

 خدمات فراگیر: ندارد

روزها و ساعات فعالیت: یک شیفت    8 صبح تا 14 بعد از ظهر  روز های زوج دختر و روز های فرد پسر

پرسنل:  1 نفر مربی مسئول 1 نفر مربی فر هنگی 1 نفر خدمات

شرایط عضویت:  داشتن  7 سال  تا 16  سال

پرداخت شهریه : 12000 تومان در مرکز حقیقی

آدرس : ماهشهر فاز 4 بلوار اباذر    جنب مدرسه شاهد آینده سازان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ماهشهر

 کدپستی :17366-63518

 تلفن کانون  :  52337400

  مسئول مرکز  :خانم دقایقی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1811
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت