این مرکز درسال 1378در یک ساختمان با مساحت 750متر  افتتاح شد .

وتا کنون فعالیت های خود را در زمینه کارگاه های فرهنگی ،هنری وادبی اجرا کرده است .

این مجموعه 13624جلد کتاب دارد که در فضای دلنشین وشاد جا گرفته است .

بخش های مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،یک کلاس خط ونقاشی  

سالن آمفی تئاتربه مساحت 90متر وظرفیت 100نفر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن امفی تئاتر ،1کارگاه هنری

امکانات کارگاهی: 1کارگاه هنری

خدمات فراگیر: ندارد .

پرسنل :1مربی فرهنگی به همراه خدمات مرکز

شرایط عضویت : 6تا17سال وپرداخت هزینه شهریه حقیقی 20000تومان

مجازی 1000تومان

روز وساعت فعالیت :دختر :روزهای زوج  پسر : روزهای فرد

ساعت مراجعه 8 صبح الی 14

خدمات مرکز : به صورت مجازی وحقیقی (اجرای فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی)

نشانی :خرمشهر  کوی طالقانی .خیابان خلیج فارس ،نبش شقایق

مرکز شماره 3خرمشهر

تلفن 06153523594

کدپستی :6413716553

جانشین مسئول :هاشمیه طبیشی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/07/29 - 19:16
  • تعداد بازدید: 5584
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و پنجمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور لیلا سپهری، شاعر و منتقد ادبی خوزستانی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سپهری در این نشست گفت: در سرودن شعر به عینیت رساندن مفاهیم و ترکیبات ضروری است و شاعر باید از پیچیدگی و لفافه‌های غیرقابل فهم پرهیز کند.

او در ادامه تأکید کرد: گاهی برای انتقال مفهوم و افزایش گیرایی مطلب، ضمن پرهیز از مستقیم‌گویی در اثر باید کدگذاری و ارتباطات معنادار شکل بگیرد، در این بین نباید از ابداع و کشف تصاویر خلاقانه غافل بود.

این شاعر و منتقد ادبی با اشاره به مقوله‌ی انتخاب نام برای شعر بیان کرد: انتخاب نام برای یک شعر امری ضروری است که باید با دقت و حساسیت انجام شود، نام اثر حتی می‌تواند یک شعر جداگانه باشد و ارتباط معناداری با محتوای اثر دارد اما مضمون را فاش نمی‌سازد.

سپهری در ادامه انواع موسیقی در شعر را برشمرده و تشریح کرد: موسیقی درونی از طریق تکرار و تناسب میان کلمات حاصل می‌شود اما ضرورت وزن و قافیه در شعر سپید و نو مانند شعر کلاسیک نیست، گرچه حضورش به ارتقاء موسیقی درونی کمک می‌کند.

این شاعر و منتقد ادبی خوزستانی، با اعتقاد به اینکه زاویه دید نو، کشف شاعرانه و نگاه متفاوت به وقایع تاریخی از لازمه‌های شاعری است، بیان کرد: کلماتی که بار معنایی آن‌ها ما را یاد یک واقعه‌ی تاریخی می‌اندازد، نماد محسوب می‌شوند و نیاز به هیچ توضیح اضافی ندارند، بنابراین هنگام تصویرسازی با استفاده از این گونه واژگان، باید بهره‌برداری تازه‌تری از آن‌ها داشته باشیم، شاخ و برگ‌های اضافه را هرس کرده و از ذکر مطالب شعار گونه بپرهیزیم.

بر اساس این گزارش، پریا ماهان‌پور، روژان رستمی، کوثر رضایی، مریم زکی‌زاده و آرمیتا آسترکی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی محدثه الماسی و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت