این مرکز درسال 1378در یک ساختمان با مساحت 750متر  افتتاح شد .

وتا کنون فعالیت های خود را در زمینه کارگاه های فرهنگی ،هنری وادبی اجرا کرده است .

این مجموعه 13624جلد کتاب دارد که در فضای دلنشین وشاد جا گرفته است .

بخش های مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،یک کلاس خط ونقاشی  

سالن آمفی تئاتربه مساحت 90متر وظرفیت 100نفر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن امفی تئاتر ،1کارگاه هنری

امکانات کارگاهی: 1کارگاه هنری

خدمات فراگیر: ندارد .

پرسنل :1مربی فرهنگی به همراه خدمات مرکز

شرایط عضویت : 6تا17سال وپرداخت هزینه شهریه حقیقی 20000تومان

مجازی 1000تومان

روز وساعت فعالیت :دختر :روزهای زوج  پسر : روزهای فرد

ساعت مراجعه 8 صبح الی 14

خدمات مرکز : به صورت مجازی وحقیقی (اجرای فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی)

نشانی :خرمشهر  کوی طالقانی .خیابان خلیج فارس ،نبش شقایق

مرکز شماره 3خرمشهر

تلفن 06153523594

کدپستی :6413716553

جانشین مسئول :هاشمیه طبیشی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/08/11 - 09:22
  • تعداد بازدید: 5462
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و ششمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

سی و ششمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و ششمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور سمیه سلامی‌راد، نویسنده، مدرس، منتقد ادبیات داستانی و کارشناس آفرینش‌های ادبی استان خراسان، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سلامی‌راد در ابتدای این نشست مهارت طنزنویسی را متکی بر استعداد و قریحه‌ی ذاتی دانست و افزود: از جمله راه‌حل‌های رسیدن به بهترین اصول طنزنویسی می‌توان به مطالعه‌ی زیاد، تقویت نگاه و خاص بودن آن، واقف بودن بر درک و تلقی افراد، ایجاد تضاد در ایده‌ی اولیه، انتخاب قالب مناسب، کاربرد کلام و طنز، شخصیت‌پردازی اغراق‌آمیز، گره‌گشایی غافلگیرانه و تغییر قواعد و قوانین اشاره کرد.

وی در ادامه رعایت سه نکته‌ی مهمِ آغازهای خلاق، میانه‌های باشکوه و پایان‌های حیرت‌انگیز، در نوشتن داستان را ضروری دانست و در تعریف ژانر فانتزی تشریح کرد: ژانرهای فانتزی از عناصر جادویی و فوق طبیعی تشکیل شده‌اند و بر تخیل استوار هستند، فانتزی‌های حماسی، افسانه‌ای، اساطیری، حیوانات و‌.... از انواع داستان‌های فانتزی هستند.

او با اشاره به اینکه در حالت کلی زبان به دو دسته‌ی نوشتار و گفتار تقسیم می‌شود، گفت: در زبان نوشتار، جمله‌ها بلندند و نحوی مرتب دارند، بی‌آنکه حشوی در کار باشد، همچنین زبان ساده نیست و شکل کلمات و افعال سالم است. اما در زبان گفتار، جملات کوتاه، نحوی آن‌ها نامرتب و زبان ساده و دارای حشو است، کلمات نیز به‌صورت شکسته به کار می‌روند.

این نویسنده و منتقد ادبی بر لزوم رعایت زبان معیار در داستان‌نویسی، تأکید کرد و اضافه نمود: زبان معیار، ویژگی‌هایی از زبان نوشتار و ویژگی‌هایی از زبان گفتار دارد و زبان رسانه‌ها، کتاب‌های درسی و قابل تائید بزرگ‌ترین آکادمی‌های نویسندگی در جهان است. جملات کوتاه و نحوی که می‌تواند نامرتب هم باشد، عدم وجود حشو، سادگی و شکل سالم کلمات و افعال، از ویژگی‌های زبان معیار هستند.

سلامی‌راد در ادامه اظهار داشت: همان‌طور که هر کاری با تلاش و تمرین و ممارست به مهارت تبدیل می‌شود، مطمئناً در داستان‌نویسی هم همین‌طور خواهد بود.

وی انتخاب بهترین کلمات و واژگان و در ادامه انتخاب بهترین جملات در نگارش داستان را ضروری دانست و عنوان کرد: یادمان باشد، کلمه ابزار کار نویسنده است و ما به‌عنوان نویسنده دقیقاً باید مثل یک مجسمه‌ساز با وسواس و حساسیت بالا کلمه‌های خوب و درست را برای روایت داستانمان استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری‌راسفندی، ریحانه پیمانی، آوا احمدی، سارا دین‌پرست، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت