مرکز شماره 3 آبادان از سال 1374 در پارک قدس افتتاح گردید و تا کنون فعالیتهای خود را در کارگاههای فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است .

در حا ل حاضراین مجموعه دارای  15992  جلد کتاب با مساحتی بالغ بر 760 مترمربع و دارای 2 سالن مطالعه و4 اتاق مخصوص برگزاری کارگاه و 1 سالن

اجتماعات می باشد .

  • ارائه خدمات :

اجرای فعالیتهای فرهنگی – هنری ویژه گروههای سنی 4 تا 18 سال با انجام فعالیتهای حقیقی و مجازی برای اعضا و برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی – هنری و ادبی می باشد .

  • بخش های مرکز :

سالن ورودی، سالن مطالعه کودک ، سالن مطالعه نوجوان ، سالن اجتماعات ، 4 اتاق ویژه برگزاری کارگاهها .

  • امکانات کارگاهی : یک کارگاه هنری
  • خدمات فراگبر : ندارد
  • روز و ساعت فعالیت :

مرکز یک شیفت و از ساعت 8 الی 14 فعالیت می کند . روزهای زوج ویژه دختران وروزهای فرد ویژه پسران می باشد .

  • پرسنل :

1 نفر خدمات ، 1 نفر مسئول مرکز ، 2 نیروی فرهنگی ، 1 نیروی هنری .

  • شرایط عضویت :

پرداخت شهریه 12000 تومان در مرکز حقیقی .

نشانی : آبادان – ایستگاه 4 – پارک قدس – نبش بهار 21 – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان .   (  تلفن : 53330012  )

مسئول مرکز : مرضیه ململی نوترکی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 10:42
  • تعداد بازدید: 5656
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سیزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان،با حضور سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر، مدیر کل کانون استان خوزستان، معاونت فرهنگی، کارشناسان  و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر،در این نشست گفت: در اکثر داستان‌ها طرح کلی را می توان در یک جمله خلاصه کرد.این جمله می‌تواند سوژه یا فکر اولیه نام بگیرد. یک نویسنده بعد از مشخص کردن  فکر و طرح اولیه باید به بررسی قابلیت آن  برای داستان شدن بپردازد.

او با اشاره به این‌که سوژه باید جذاب و قابل گسترش باشد افزود: طرح کلی باید قابلیت به کمال مطلوب رساندن  مشخصه‌هایی مانند عدم تعادل یا  تعلیق در داستان را دارا باشد.

وی تاکید کرد: طرح یک خطی یا یک جمله‌ی اصلی داستان، ظواهر و آرایش زبانی و چاشنی‌های مختلف را کنار می‌زند و اصل داستان را بیرون کشیده و به منتقد برای نقد داستان کمک می‌کند.

 این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان  خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان داستان باید ساده و روان باشد، به‌گونه‌ای که خواننده درگیر محتوای داستان شده و افکار خویش را معطوفِ کشف تصویرسازی‌های شاعرانه نسازد.

نویسنده‌ی کتاب " لولو آلبالو " در ادامه ایجاد جذابیت، کشش و نوآوری در داستان را ضروری دانست و توضیح داد: می‌توانیم  پیش‌فرض‌های داستان را  تغییر دهیم و مخاطب را با خویش همراه سازیم.

مربی باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پایان به داستان نویسان نوجوان توصیه کرد که از نقد و بررسی آثارشان استقبال کنند و تاکید کرد: اگر داستانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد به این معنی است که اثر هنوز زنده است.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، سارا دین‌پرست و ستایش سرکهکی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست  پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت