مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1798
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت