این مرکز ازسال 1379آغازبه کار کرد.مساحت کل کانون 400متر می باشد.که  سالن آمفی تئاترآن با مساحت 105 متردر قسمت ورودی مرکز قرار دارد.درحال حاضر این مرکزدارای 5000جلد با موضوعات مختلف علمی دینی رمان و...می باشد که کودکان و نوجوانان از آنها هم درفضای کانون که از سه سالن مطالعه برخورداراست استفاده می کنند.خدمات مرکز:برگزاری کلاس های فرهنگی با دونیروی مربی مسئول و مربی فرهنگی انجام می شود.که این فعالیتها برای گروه سنی 7 تا 14 سال انجام می شود.که این فعالیتها دراین شرایط به صورت مجازی انجام می شود.دراین مرکز به دلیل نداشتن مربی ادبی و هنری

بخش های مرکز:سالن آمفی تئاتر -سالن مطالعه کودک ونوجوان

امکانات کارگاهی: دو کارگاه هنری

خدمات فراگیر:ندارد

مرکزدریک شیفت از ساعت 8 تا13 فعالیت دارد.روزهای زوج پسر روزهای فرد پسر

پرسنل:انفر مربی مسئول -1نفر مربی فرهنگی-1نفرخدمات

شرایط عضویت:داشتن حداقل 6 تا17سال و پرداخت شهریه 25000تومان برای عضویت درمرکزحقیقی

نشانی:ایذه-خ فرهنگ-روبروی کتابخانه شهید مفتح

تلفن:43630222

مسئول مرکز:خانم خورشیدی

اخبار مرکز:

 

  • 1400/07/29 - 19:16
  • تعداد بازدید: 5577
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و پنجمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور لیلا سپهری، شاعر و منتقد ادبی خوزستانی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سپهری در این نشست گفت: در سرودن شعر به عینیت رساندن مفاهیم و ترکیبات ضروری است و شاعر باید از پیچیدگی و لفافه‌های غیرقابل فهم پرهیز کند.

او در ادامه تأکید کرد: گاهی برای انتقال مفهوم و افزایش گیرایی مطلب، ضمن پرهیز از مستقیم‌گویی در اثر باید کدگذاری و ارتباطات معنادار شکل بگیرد، در این بین نباید از ابداع و کشف تصاویر خلاقانه غافل بود.

این شاعر و منتقد ادبی با اشاره به مقوله‌ی انتخاب نام برای شعر بیان کرد: انتخاب نام برای یک شعر امری ضروری است که باید با دقت و حساسیت انجام شود، نام اثر حتی می‌تواند یک شعر جداگانه باشد و ارتباط معناداری با محتوای اثر دارد اما مضمون را فاش نمی‌سازد.

سپهری در ادامه انواع موسیقی در شعر را برشمرده و تشریح کرد: موسیقی درونی از طریق تکرار و تناسب میان کلمات حاصل می‌شود اما ضرورت وزن و قافیه در شعر سپید و نو مانند شعر کلاسیک نیست، گرچه حضورش به ارتقاء موسیقی درونی کمک می‌کند.

این شاعر و منتقد ادبی خوزستانی، با اعتقاد به اینکه زاویه دید نو، کشف شاعرانه و نگاه متفاوت به وقایع تاریخی از لازمه‌های شاعری است، بیان کرد: کلماتی که بار معنایی آن‌ها ما را یاد یک واقعه‌ی تاریخی می‌اندازد، نماد محسوب می‌شوند و نیاز به هیچ توضیح اضافی ندارند، بنابراین هنگام تصویرسازی با استفاده از این گونه واژگان، باید بهره‌برداری تازه‌تری از آن‌ها داشته باشیم، شاخ و برگ‌های اضافه را هرس کرده و از ذکر مطالب شعار گونه بپرهیزیم.

بر اساس این گزارش، پریا ماهان‌پور، روژان رستمی، کوثر رضایی، مریم زکی‌زاده و آرمیتا آسترکی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی محدثه الماسی و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت