لیست اخبار صفحه :16
راه رسیدن به شعر امروز، از وادی شعر کهن آغاز می‌شود
سیده محدثه حسینی شاعر و نویسنده کشور

راه رسیدن به شعر امروز، از وادی شعر کهن آغاز می‌شود

سیده محدثه حسینی شاعر و نویسنده کشور معتقد است: هیچ سپید سرایی از روز اول بهترین کارهای سپید و آزاد را ننوشته است؛ بلکه ابتدا با تکیه بر ادبیات موزونِ کهن، موسیقی شعر و چینش آهنگین کلمات را شناخته و برای رسیدن به شعر امروز، مسیری را طی کرده که از وادی شعر کهن، شروع شده است.

شاعر باید اولین منتقدِ شعرِ خود باشد
عباسعلی سپاهی یونسی

شاعر باید اولین منتقدِ شعرِ خود باشد

عباسعلی سپاهی یونسی شاعر و نویسنده کشور معتقد است: شاعر باید یک تصویر کلی از اثر خویش، در ذهن داشته باشد و در بازنگری‌های بعد، آن را مدنظر قرار داده و اقدام به اصلاح و ویرایش اثر نماید و در واقع، شاعر باید اولین منتقدِ شعرِ خود باشد.

زبانِ داستان باید قدرت تجسم و تداعی را در خواننده ایجاد کند
عباس قدیر محسنی نویسنده کودک و نوجوان

زبانِ داستان باید قدرت تجسم و تداعی را در خواننده ایجاد کند

عباس قدیر محسنی نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: زبان داستان باید تطابق یک به یک داشته باشد، به این معنا که از صنایع و پیچیدگی‌های زبان شاعرانه فاصله گرفته و با روندی صریح و روان، قدرت تجسم و تداعی را در خواننده ایجاد کند.

شعر تأثیرگذار، تلفیق عاطفه، تخیل و اندیشه است
شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعر تأثیرگذار، تلفیق عاطفه، تخیل و اندیشه است

زهرا پُردل شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: یک شعر تأثیرگذار باید علاوه بر ساختار زبانی و موسیقیایی، تلفیقی از عناصر، عاطفه، تخیل و اندیشه باشد.

شعر تنها، آیینه‌ی احساس یک شاعر نیست
شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعر تنها، آیینه‌ی احساس یک شاعر نیست

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعر تنها آیینه‌ی احساس یک شاعر نیست و ساخت تصاویر قدرتمند، تخیل و کشف‌های تازه از ملزومات آن است.

داستان‌نویس باید خلاق باشد
مسئول انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

داستان‌نویس باید خلاق باشد

فاطمه رشیدی مربی ادبی و مسئول انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز معتقد است: داستان‌نویس باید خلاق باشد و از نصیحت کردن مخاطب پرهیز کند.


شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت